Jak rozpoznać dobre biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami?

FORUM EKSPERTÓW RYNKU NIERUCHOMOSCI

PLANUJESZ SKORZYSTAĆ Z USŁUG BIURA NIERUCHOMOŚCI? KONIECZNIE PRZECZYTAJ!

W ostatnich odcinkach opisywałam Państwu jak zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, co jest jego głównym zadaniem (doprowadzić klienta do umowy przeniesienia własności), jakie czynności może podjąć dodatkowo, na jakiej podstawie pracuje dla klienta, wyjaśniłam różnice pomiędzy umową pośrednictwa otwartą a umową z klauzulą wyłączności oraz różnice w pracy Pośrednika z nich wynikające.

Jak poznać Pośredników tych najlepszych z najlepszych? Pewne cechy można zauważyć jeszcze przed rozmową z nim. Można zwrócić uwagę, czy Pośrednik:

  • w nazwie firmy ujawnia swoje nazwisko, na stronie WWW, na wizytówkach, w reklamach – umieszcza swój portret, jego pracownicy noszą identyfikatory, przedstawiają się (to sygnał „biorę odpowiedzialność za to co mówię, robię i jestem wiarygodny)
  • jak wygląda siedziba biura, czy wisi certyfikat ubezpieczenia oc oraz świadectwo nadania licencji, czy jest czysto, czy można swobodnie, dyskretnie rozmawiać? Czy w czasie rozmowy przychodzą do biura inne osoby? (duża ilość klientów świadczy, iż jest to biuro lubiane)
  • jak wygląda strona WWW, czy jest przejrzysta, czytelna, czy działa wyszukiwarka i autopowiadamiacz, ile ma wszystkich ofert, ile ma swoich (do zobaczenia np. na gratce), a może liczy też oferty kolegów z sieci (duża ilość ofert to skuteczność i prawdopodobnie dużo doświadczeń z różnymi ludźmi, nieruchomościami, taki pośrednik pomoże w zmierzeniu się z różnymi trudnościami)
  • jak przedstawia siebie na stronie WWW pośrednik i jego firma?
  • jak ogłaszane są oferty, jak są opisywane, jakiej jakości fotografie, filmiki video, w jakich mediach, na jakich portalach są ogłaszane oferty i samo biuro
  • czy w terenie (na budynkach, banery na działkach), w mediach(prasa, radio, TV, Internet) jest widoczne i rozpoznawalne logo biura oraz sam pośrednik poprzez wywiady, artykuły?
  • czy są w obiegu jego gadżety: długopisy, teczki, ulotki (na co dzień widziane u znajomych, albo gdzieś na targach)
  • dobry pośrednik nie szczędzi czasu na rozmowę, na filiżankę kawy czy herbaty
  • dobrze jest wybrać pośrednika, którego nam poleci ktoś, komu ufamy, a kto przeprowadzał transakcje z danym pośrednikiem i był z usługi zadowolony.

Warto, byście byli Państwo świadomymi klientami, którzy wiedzą za co się płaci zamawiając usługę pośrednictwa, bowiem niczego tak nie lubią pośrednicy jak wielokrotnego negocjowania wynagrodzenia „.bo Pani prawie nic nie robiła, co tam, że mi klienta podesłała, ot co..” A za tym „podesłaniem” mili Państwo kryje się wysiłek zdobycia licencji, lata doświadczeń, nakłady finansowe na prowadzenie biura, wydatki na ogłoszenia i inne działania określone w umowie pośrednictwa.

Proszę zapytać swojego Pośrednika, na pewno to potwierdzi. Miłej współpracy z kolegami Pośrednikami Państwu życzę i zapraszam do lektury naszego działu.

KATARZYNA PAPLIŃSKA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *